Van Epidavros naar Galatas

Gepost door: Corry Gepost op: 12 juni 2013 | 0 Reacties

Tags: , ,

Mijn hotel in Epidavros (Apollon) ligt meteen aan het strand, buiten het dorp. Er zijn weinig gasten en het is zeer rustig aan het strand. 's Avonds hoor je alleen het ruisen van de zee.

Epidavros

Na een ochtendje strand vertrek ik dinsdag in de middag richting Poros, of om precies te zijn naar Galatas, via de kustweg. Wat een prachtige weg, meteen al als je Epidvros verlaat (geweldig zicht op het plaatsje vanaf de berg die je opgaat). De kustweg wordt geflankeerd door witte en roze oleander en steeds is er dat geweldige uitzicht op zee. Na drie kwartier rijden kom ik aan in Galatas en parkeer de auto tegenover Poros. En net als de vorige keer overvalt me weer de gedachte dat het net een sprookjeseiland is. Een soort luchtkasteel aan de (dichtbije) horizon. Ik ga er deze keer niet naar toe, het stormt inmiddels behoorlijk en ik heb geen zin in een wiebelig taxibootje. In 2006 ben ik er een dagje geweest en heb het hoofdplaatsje zelf goed verkend.

Poros Poros

Als ik eind van de middag terugrij twijfel ik even of ik nog een korte blik op Methani ga werpen. Methani is een vulkanisch schiereiland met als belangrijkste trekpleister de zwavelhoudende warmwaterbronnen bij de gelijknamige hoofdstad. In de oudheid was het al in trek omdat het water allerlei ziekten zou genezen. Bij Kaimeni Chora, 10 km van het stadje Methani vandaan ligt de uitgebluste vulkaan. In het diepe water bij Methani schijnen regelmatig haaien en zwaardvissen te zwemmen. Ik besluit een verkenningstocht over het eiland toch voor een volgende keer te bewaren. Het is inmiddels zes uur en eigenlijk heb ik geen puf meer voor nog een tripje.

Woensdag is bewolking en regen voorspeld, maar als ik om 8 uur wakker wordt schijnt de zon. Ik ga eerst nog een paar uurtjes naar het strand, vanmiddag wil ik weer een rondje door de regio doen, naar Koilada, Porto Cheli en/of Ermioni. Aan het strand is nog niemand als ik om 9 uur een ligbedje uitzoek. De zee is wat onrustiger dan andere dagen en boven de bergen hangen dikke wolken. De eerste tekenen van de weersverandering die eraan gaat komen. Het is bijna een uur als de eerste druppels vallen. Mooi moment om te gaan douchen en op pad. Maar als ik even na tweeën wil gaan zie ik tot mijn verbijstering dat het totaal bewolkt is, stormt en een paar minuten later keihard begint te hagelen. Naïef denk ik nog 'even wachten' maar tegen drie uur besef ik dat het er niet meer inzit. Het blijft plenzen en waaien en ik besluit om dan maar lekker een leesmiddagje in te lassen. De plaatsen die ik wilde bezoeken liggen er over een paar jaar vast ook nog wel. Morgenochtend ga ik nog even winkelen in Nafplio en dan 's middags een wijnrondje rijden rond Nemea om vervolgens te gaan logeren in Gymno.

En dan ben ik waarschijnlijk een dag of twee verstoken van WiFi....

Plaats je reactie

Comments

No one has commented on this page yet.

RSS feed for comments on this page | RSS feed for all comments