Wow, 4-1 tegen Frankrijk, niet gek!

Gepost door: Corry Gepost op: 15 juni 2008 | 0 Reacties

Tags: ,

Dat was me een voetbalavondje wel, gisteravond. Superwedstrijd met een superuitslag! Het hele terras waar wij een TV hadden gezocht, zat vol Nederlandse zeilers, die in flotielje de Ionische eilanden en -kust bezochten. Maar een voetbalavond op je zeilboot is natuurlijk niks. Het was dus een en al gejuich, twee keer drie kwartier lang. Geweldig. Het Griekse nationale elftal was (veel) minder sterk en verloor beide wedstrijden. Die liggen er dus uit. Jammer, als voormalig Europees kampioen, maar terecht als je het niveau van spelen zag.

Het is nu zaterdag en de laatste dag in Parga. We gaan nog maar een dagje op het strand hangen, het weer is prima. Zonnig en 25 graden. Wel hangen er flinke wolken boven de bergen, maar daar zijn we inmiddels aan gewend. In Ioannina zag je niet anders, en twee avonden heeft het daar vreselijk gestortregend. Volgens onze 'Vekiosman' hier op de hoek regent het daar overigens altijd. Buien blijven in het dal hangen en onweer schuift alleen maar heen en weer. Maar wij hebben af en toe een overdwalende wolk die dan even voor verkoeling zorgt.

We zijn nu een week hier gebleven en superuitgerust. Normaal gesproken niet mijn keuze om zo lang aan een strand te blijven hangen maar ik moet zeggen dat het nu best lekker was. Na twee weken rondtrekken is zo'n weekje rust wel aangenaam en ons geweldige appartement met uitzicht draagt daar zeker aan bij. 's Avonds is het hier heerlijk stil en val je in slaap bij het ruisen van de zee. Je wandelt in goed 10 minuten naar het drukke Parga, maar hier merk je totaal niets van die hectiek. Heerlijk!

Op de boot naar Venetië
Zondag staan we vroeg op. Geen probleem, ik was sowieso al om 4 uur wakker... Blijkbaar toch wat ongerust dat we door de wekker heen slapenKnipoog. We worden om 8.00 uur in Igoumenitsa verwacht, de boot vertrekt een uurtje later. Om 7.00 uur zitten we dan ook in de auto. Er is nog vrijwel niemand wakker zodat we drie kwartier later al bij de haven zijn. Daar valt ons meteen het grote aantal Nederlandse campers en caravans op. Wat is hier aan de hand? Hebben ze allemaal met elkaar afgesproken om deze boot op deze dag terug te nemen? Na wat rondkijken valt op dat ze allemaal een sticker op de achterzijde hebben van 'campingvakanties', m.a.w. een campinggroepsreis of zo. Vandaar..

De boot komt op tijd aan (zie foto). Wij zijn een van de naar schatting 15 'gewone' auto's die meegaan, verder nog een redelijk aantal vrachtwagens. Maar de meeste passagiers en vervoermiddelen zijn in Patras ingeladen en gewoonlijk ook nog wat in Corfu. Met de kleine autootjes, zoals de onze, worden de gaatjes gevuld. En dat merk ik al gauw als ik de Golf in een superklein plekje moet wurmen, met aanwijzingen van een zeer ongeduldige Griek die lijkt te denken dat ik een of andere muts ben die ook zo nodig auto moet rijden. Enfin, ik trek me er niets van aan en laat hem mopperen... Om 9 uur zijn we in onze hut en om kwart over 9 aan het ontbijt!

Nu op naar Venetië, allereerst varen we een heel stuk langs de Adriatische kust. Prachtig gezicht, met wolken boven het gebergte. Aan boord is het niet echt druk en ik heb een heerlijk plekje gevonden bij het raam. Laat de zee maar voorbij glijden, we hebben nog zo'n 21 uur voor de boeg! Om 9.00 uur hopen we van boord te kunnen en dan op naar Trier. Als alles meezit willen we daar overnachten, om dan de volgende morgen in een overbekende omgeving nog even wat Duits te shoppen: brood, brötcher, fleischwürstcher, misschien nog wat kleding (de winkels in Trier zijn tamelijk onweerstaanbaar...:)) en natuurlijk de nodige artikelen van onze 'huisdrogist' de DM. En dan naar huis, 's avonds is er weer voetbal...

Plaats je reactie

Comments

No one has commented on this page yet.

RSS feed for comments on this page | RSS feed for all comments